יבלות ופוליפים – לא במחוזותינו

יבלות ופוליפים – לא במחוזותינו

אנשים רבים פונים למרכז הקול ברור בדאגה רבה, רופא אא”ג אבחן פוליפ או יבלת על מיתרי הקול , מה זה ועל מה זה בא?

בד”כ יבלות ופוליפים מתלווים לצרידות ברמה כזו או אחרת, כאשר אדם צרוד מעל לשבועיים ההמלצה הרפואית הינה לגשת לבדיקה של רופא אא”ג כדי לאבחן האם הצרידות כוללת ממצאים פתולגיים או לא.

 

תסמיני הצרידות מתחלקים לרמות שונות: 

הצרידות עלולה להופיע בדרגות-חומרה שונות (בסדר עולה):
  1. צרידות ללא ממצאים פתולוגיים: צרידות שנגרמה כתוצאה מהיווצרות שטפי דם בתוך מיתרי הקול.
  2. פוליפ: כאשר מתעלמים מהצרידות, וממשיכים לדבר לא נכון ולצעוק – הדימום מתחזק, והדם הופך לגוש מוצק – פוליפ – הבולט כלפי פנים ומעבה את המיתר. בליטה זו מונעת את סגירת המיתרים בזמן הפקת הקול, וממילא – הפקת הקול מתרחשת בצורה שגויה ומאומצת, וכתוצאה מכך – הצרידות ממשיכה להתחזק.
  3. יבלות על מיתרי הקול: עיבוי (או בצקת) של שטח פני המיתרים, הנובע מחיכוך-יתר, שנוצר בעקבות שימוש מוגזם ורציף (ללא הפסקות) בקול. צורת שימוש כזו גורמת לצמד המיתרים להתחכך ללא הפסקה זה בזה, עובדה הגורמת להתפתחות תאים מיותרים במקום, ולהיווצרות יבלות.

 

מה עושים עם הצרידות? היבלות או הפוליפ אם התנחלו לנו על מיתרי הקול?

ב 70% מהמקרים ניתן להעלים יבלות או פוליפ ללא צורך בניתוח – וזאת, על ידי למידת טכניקת הפקת קול נכונה ודיבור נכון בחיי היום-יום. גם במקרים שבהם ניתוח הוא הכרחי – חובה ללמוד את הטכניקה להפקת קול נכונה, כדי למנוע את חזרתם של היבלות או הפוליפ.

בד”כ רופא ימליץ על טיפול בקול אצל קלינאי תקשורת, במידה ותתקשו למצוא קלינאי תקשורת מומחה לקול – זמין וכמו רבים תאלצו לחכות כמה חודשים טובים בתור, תוכלו לפנות למרכז הכל בקול ולבדוק מה יש להם להציע.

אם המליצו לכם על ניתוח כירורגי – היינו ממליצים לכם לבדוק אצל עוד רופא מומחה עד כמה הניתוח הכרחי בשלב זה או שאפשר לדחות אופציה זו ולנסות לטפל בשורש הבעיה – ע”י טיפול בדיבור ובכך להעלים על הדרך גם את הפוליפ/ יבלות, למרכז הכל בקול ולגב’ אסולין, מנהלת המרכז, הוכחות בשטח של כאלו שהיו להם יבלות והם חלפו ללא ניתוח רק ע”י טיפול בדיבור ובקול שהיא עשתה למטופלים.

 

Share the Post:

מאמרים קשורים

הקול בשבילכם

הכל בקול” – המרכז לפיתוח קול אשר יתן לך מקצועיות ברמת על עם התאמה אישית לקול שלך, לקשיים בהפקת קול, בדיבור ממושך ובשירה ויפתור לך אותם במהירות שיא עם חוויה אישית מעצימה, מוזמנים להצטרף לאלפי לקוחות מרוצים שברגע זה שרים ומדברים בקול צלול בריא, יפה ועוצמתי!

הניוזלטר שלנו יעניין אותך!
מבטיחים...

רוצה לקבל אותו לדוא"ל לפני כולם?

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
עגלת קניות
Start typing to see posts you are looking for.
חנות
0 items סל קניות
החשבון שלי

פעם ראשונה באתר?

אנחנו אוהבים לפנק אורחים חדשים

קבלו 20% הנחה
לרכישה הראשונה​

הזינו קוד קופון

:
:
:

* הקופון בתוקף לחצי שעה הקרובה


קבלו במתנה את עשרת הכללים לשמירה על הקול