יש לי שאלה

מה השאלה?

שיטת “הקול ברור” נותנת מענה חלופי מושלם לפיתוח קול בלימוד מרחוק: ערכת “הקול ברור” כוללת ספר, המגיש את מיטב החומר בשפה ברורה ומובנת, לצד תמונות וציורים, הממחישים את הטכניקה ואת אופן ביצוע התרגילים – שלב אחר שלב. נוסף לזאת, מצורפת לערכה דיסק שמע, המאפשר ביצוע תרגילים על ידי התלמיד (במקביל להדמיות המושמעות בדיסק), תוך כדי בקרה על איכות הביצוע האישי.

בוודאי! פיתוח קול הוא טכניקה לשימוש נכון ומקסימלי במיתרי הקול. כולנו – ולא רק החזנים והזמרים! – משתמשים במיתרים באופן תמידי, וכשלומדים להשתמש בהם בצורה הנכונה – אפשר להפיק מהם הרבה יותר: בדיבור צלול, בשירה נכונה, ובשמירה על איכות הקול ועל בריאותם ותפקודם של המיתרים. כך נממש את הפוטנציאל הטמון בהם.

הערכה מתאימה מגיל 14 ומעלה

השירה היא ביטוי לנפש. היא מרחיבה אופקים, מפתחת את הדימוי העצמי החיובי, ומקדמת מאוד את המעמד החברתי של כל אחד. לא שרים רק בשביל להופיע, ולא מפתחים את הקול רק בשביל להקליט באולפן ולהפיק דיסקים. רבות מבוגרות הקורסים של מרכז “הכל בקול” מעידות, שהחוויה הטעינה אותן בכוחות חדשים ורעננים ובעוצמות אישיות, שמסייעים להן גם בשגרת היום-יום, המשפחה והעבודה.

במיוחד אם טרם חווית עד היום חוויית שירה – במלוא מובן הביטוי –  מומלץ לך מאוד להכיר את הצד המיוחד הזה של החיים ולמצוא את הקשר בינך לבינו, ואת ההשפעה החיובית שעשויה להיות לו על חייך ועל איכותם.

כן, יש עצה! אכן, לכל אדם מנעד (טווח יכולת) צלילים שונה, אולם, במרבית המקרים, רוב האנשים כלל לא מודעים ליכולות הענקיות הטמונות בקולם, ומשתמשים באחוזים בודדים מהם בלבד! הדרך הטובה ביותר לגלות את יכולת השירה האמתית שלך ולהרחיב אותה היא: להתאמן בתרגילי קול. התרגול יגלה לך צלילים גבוהים ונמוכים, שלא ידעת שביכולתך לבצע; והוא גם יביא אותך להרחבת מנעד הצלילים האישי שלך, הן בצלילים גבוהים והן בצלילים נמוכים.

ודאי! ייתכן שההיתקעות נגרמת כתוצאה מניסיון לשאוף כמות גדולה של אוויר לראות העליונות, הגורמת לך להחמיץ את יכולת הסיוע של הריאות התחתונות – שיכולות להכיל כמות גדולה עוד יותר של אוויר. אימון בנשימה נכונה ילמד אותך להשתמש גם בריאות התחתונות, ותרגול של תרגילי נשימה (בכלל) ושל תרגיל הספירות (בפרט) – יגמישו ויגדילו את יכולות הראות שלך. ההרגל לשאוף אוויר בכמות מקסימלית ולנשוף אותו בצורה מבוקרת, יסייע לך בעז”ה לשיר משפטים ופסקאות ללא צורך בהפסקות לנשימה.

בודאי. יש בערכה חומר רב למתקדמים, כולל טיפים ועצות שישפרו ויגדילו את יכולתך. הרבה מהטכניקות בערכה יחודיות למרכז “הכל בקול” והן פרי פיתוחה של גב’ אסולין, מתוך נסיון של שנים, מה שיכול להעשיר את ידיעותיך ולהגדיל אות יכולתיך הקוליות.

בספר – תרגילים שונים שכדי לבצעם בצורה מדוייקת לא מספיק האיורים והתמונות הממחישות אלא יש צורך גם להקשיב לצלילים ולתרגילים. הדיסק נותן הבנה מלאה ומוחשית יותר לתרגילים אלו.

קורס מרוכז לפיתוח קול, טיפול בדיבור, שירה נכונה ומיצוי המקסימום מקולכם, ללא קשיים, צרידות ומגבלות. תוכלו להתקדם בזמנכם הפנוי, ואת התוצאות תגלו במהירות מפתיעה.

מזדהה עם הקושי  ושמחה לבשר, שאכן יש פתרון!

ממש כפי שהתבטאה אחת מתלמידותיי בסדנה לדיבור נכון: “זה הקיץ ראשון שלא הצטרדתי בו!”

איך זה קורה?

באופן כללי, פיתוח קול נוגע בשתי מטרות עיקריות: 1. ללמוד להשתמש נכון במיתרי הקול ובמערכות הקשורות לדיבור ולשירה, ובכך למנוע שחיקה, עומס ומאמץ מיותר – העלולים לגרום צרידות, יבלות, כאבים, אובדן קול ואפילו מחלות, ח”ו. 2. להרחיב את היכולות הקוליות ולמקסם את הביצוע שלהן: הן בדיבור עוצמתי וכריזמטי, והן בשירה. בקריאת פרק “הצרידות” שבספר, אפשר להבין – קודם כל – מה “גומר” את הקול, ולקבל שורה של טיפים ועצות להקלה מיידית. עבור פתרון מערכתי כולל, שיפתור את הבעיה שלך מהשורש ויעזור לקולך לתפקד כראוי בכל שעות היממה –  צריך פשוט לקרוא, ללמוד וליישם את הנכתב בספר.

אכן. ברוב המקרים, בעיות קוליות כמו צרידות ויבלות נגרמות כתוצאה משימוש לא נכון, מאומץ ומרובה במיתרי הקול. אם כך הם פני הדברים, אזי גם לאחר הניתוח – עלולה היבלת לחזור. הפתרון היחיד והאולטימטיבי הוא: ללמוד לדבר נכון ולהשתמש בקול בצורה הנכונה, המונעת מאמץ ושחיקה. ב”ה, הייתי עדה למקרים שבהם יבלות נעלמו ללא ניתוח, כתוצאה מלימודי פיתוח קול בקורסים של מרכז “הכל בקול”, ומיישום הנלמד בחיי היום יום.

בהחלט. טון דיבור גבוה וצווחני נובע, על פי רוב, משימוש לא מדויק במיקום הצליל הטבעי. נושא התהודה וחללי התהודה (מופיע בספר בפרק ו’) – יכול להעניק לך מענה מושלם, בעז”ה.

צרידות יכולה לנבוע מגורמים שונים: חומציות יתר בקיבה, מאמץ ושיחקה של מיתירי הקול, דיבור לקוי, או גורמים פיזיים וסביבתיים אחרים.

מה עושים כשהיא מופיעה?

ראשית, יש לשים לב: לאחר כמה זמן חולפת הצרידות? צרידות הנמשכת פחות משבועיים אינה דורשת פניה מידית לרופא אף אוזן גרון, אך היא כן מהווה תמרור “עצור”, ומחייבת שימת לב ומעקב אישי אחרי הגורמים להופעתה. יתכן שמדובר בחוסר נוזלים, במאמץ פיזי, או בעייפות כתוצאה מחוסר שינה. אם בדקת את כל הפרמטרים הללו, זיהית שהם תקינים, ועדיין הצרידות ממשיכה להופיע -בפרט אם היא אורכת יותר משבועיים רצופים – חובה לפנות לרופא אף אוזן גרון ולאבחן את מקור הבעיה. אם הרופא ימליץ על טיפול בדיבור או על פניה לקלינאי תקשורת – מומלץ, לפני כן, לקרוא בעיון את פרק הצרידות בספר.

תוכן אקורדיון

כן. פיתוח קול מרגיל את האדם לשימוש נכון ומקסימלי בגופו ובמערכותיו. רוצה להיפטר מהצורך לצעוק? הדרך המומלצת היא: השקעה בלימוד יסודי של הספר; חיזוק הגוף בכלל – וחיזוק השרירים ומיתרי הקול בפרט; ותרגול מיטבי של נושא התהודה. בעזרת ה’,  קולך המשודרג יהדהד בעוצמה וללא מאמץ!

בהחלט שווה בדיקה. שירה תקדם את בתכם במישור הקולי, הרגשי והחברתי. הדרך הטובה ביותר עבורה היא למידה באופן פרטני, או למידת הספר בעזרת מלווה. ההרגשה הטובה והתוצאות יעידו על שווי ההשקעה.